ShoutMix chat widget

Friday, May 20, 2011

'Listkan Kerja Esok Malam Ini'


Semenjak kes RM5 sup ayam yang ada 3 hirisan ayam tu, rasa macam xberbaloi pulak makan makanan dari luar. Bukan setakat xberbaloi, kebersihan masa mengendalikan makanan pun rasanya bleh bg gred C. Tengok kuku si pembuat air tu hitam legam ja. Erk!!

In the midst of chaos, find OPPORTUNITY. Maka saya masakla sendiri. Nampaknya skill masak masak UPSI boleh digilap lagi. Masa menggoreng-goreng, teringat kembali peristiwa saya dan housemate. Menu utama – ikan bilis. Heheheh!!!

Bila teringat balik pasal ikan bilis sebab xcukup duit masa tu, terpikir balik. Masa tu ambik PTPTN. Makan xcukup. Bila keje, barang makin naik. Semalam terbaca paper pasal inflasi boleh melebihi 3.5%. Hohohohohoh!!!! Macam mana 5, 10 tahun lagi? Xkan nak kena makan ikan bilis lagi sebagai menu utama. Hmmmm…


Orang kata bila dah masuk comfort zone ni, susah dah nak keluar. Bahaya tu. Sebab comfort is killing. Jadi, faham2lah kenapa ada yang cakap macam tu. Bagi saya, memang ada benarnya.

Kalo zaman kita kecik dlu, ayah ja kerja. Sekarang kedua-dua ibu bapa keje. Apa akan jadi pada masa depan? Bukan ke masa tu kanak-kanak sekarang akan hadapi cabaran yang jauh lagi hebat?

Money is kind of a base subject. Like water, food, air and housing, it affects everything yet for some reason the world of academics thinks it's a subject below their social standing - Robert Kiyosaki


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link