Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Sunday, June 26, 2011

7 Habits Of Highly Effective People


Lamanya xupdate.. Idea sangkut ja selalu. Hmmm.. Kena buat sesuatu ni. Buat sesuatu di luar rutin..


Hari ini balik rumah balik setelah g ke kampung suami di Perak. Saya suka keadaan di sana. Sebab ramainya orang cakap utara. Kadang2 terpaksa mitak suami translate kan apa yang mak cakap. Hahahah!! Adehla.. Saya plak bedal ja cakap kelate. Lidah dah keras. Dah keras ngn budu dan nasi kerabu kelate.


Sementara g sana, sempatla beli buku kt POPULAR. ‘The master key to riches’ by Napoleon Hill.. Tapi untuk membacanya kena baca dlu 7 Habits of Highly Effective People.


Pasal buku 7 Habits ni, sebenarnya dah lama dah wujudnya. Sejak tahun 1989 tapi pada tahun 2011 barula Safra ni nak baca. Orang lain dah baca 8th habit dah pun (Pengetua sekolah dah baca.. gagagaggaa). Dan ingat lagi sorang kawan masa UPSI dlu, dia cakap ahli keluarganya diwajiibkan baca buku ni. Betul x Lina Azman? Buku ni sangat menerujakan saya sebab banyak sangat ia buka minda. Contohnya pasal goose and the golden egg. Mesti ramai yang tahu pasal ni kan. Jadi xperlu ulas-ulas panjang-panjang.


Satu ayat yang saya suka utk share.. ‘When we open our mouth to describe what we see, we in effect describe ourselves, our perceptions, our paradigms...


Jadi, untuk selamat, jaga perkataan.. Elakkan perasaan menyesal… (Saya pernah rasa menyesal)


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link