Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Monday, April 11, 2011

Minggu Busy = Minggu Cabaran


Xda kaitan pun dengan Maya Karin..


Ari ni xsempat nak mengajar dengan sangat bersemangat sebab kena siapkan fail kokurikulum, fail pentadbiran dan fail hal ehwal murid. Bukan saya sorang ja rupanya yang xdapat mengajar dengan penuh semangat ni. Sebab ada budak cakap, ‘Semua cikgu busy ke arini, cikgu?’. Hahahha!! Budak-budak pun perasan. Dan paling kelakar, ada cikgu yang tertinggal buku rekod pengajaran dan pembelajaran sebab duk pegang fail. Da yang pujuk-pujuk printer suh kuarkan dakwat terang-terang, ada jugak yang xtahu apa-apa pun!

Kelakar pulak tengok suasana sekolah. Ada yang buat-buat relax, ada yang buat-buat xbetul, ada yang lepaskan stress ngn usik-usik cikgu-cikgu lain. Macam-macam kerenah.

Yang lagi kelakarnya, saya kena siapkan fail 2008 (masa tu belajar kt UPSI lagi) hohoho!!! Sangat menggelikan hati.

Minggu lepas rasa sangat tertekan. Minggu ni rasa nak relaxla. Nak jadikan setiap masalah tu satu cabaran. Hidup xbercabaran adalah hidup yang tawar, xda garam dan gula dalam masakan, mesti xsedap kan!

Dan paling penting, walaupun sibuk dan pertama kali bawak balik buku rekod pengajaran dan pembelajaran 2011 ke rumah sebab xsempat nak siapkan kt sekolah, campur dengan si bongsu nak tumbuh ni, saya tetap ONLINE!! Dan lagi lagi menarik bila online ja, tengok income bertambah. Hehehehehhe!!!!

Yang penting, nak ke xnak? Tepuk dada, tanya kemahuan dan kesanggupan masing-masing. Sebab semuanya datang daripada HATI.

>>> KEBEBASAN KEWANGAN <<<

..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link