ShoutMix chat widget

Thursday, March 31, 2011

Cinta Dan Perasaan Sudah Beralih Arah


Cinta pertama..

Masa tu pulang dari sekolah petang. Dalam 6.45 petang, 9 Oktober 1999 masa tingkatan 1 dengan Yana, arwah Sarah dan Junaidah. Aku kayuh basikal paling depan. Tia-tiba ternampak seorang lelaki di tepi jalan sedang betulkan rantai basikalnya. Fuhhh… Pertama kali nampak lelaki handsome sungguh!!!! Sepanjang jalan asyik teringat dia.


Junaidah : Dia rakan sekelas kita masa tadika dulu

Safra : Ya ke? Xingat pun

Junaidah : Cubala tengok gambar tadika kita


Sampai saja rumah, terus dapatkan gambar. Dan akhirnya terjumpala! Budak paling cute dalam gambar ialah Zulkarnain.. Sejak ari tu bermulala rutin harian untuk tengok dia dalam kelas.

Masa sekolah dulu, ada 13 kelas tingkatan 1. 1A1 sampai 1A13. Aku kelas 1A1 dan dia 1A11. Lebih kurang ja nombor kelas kami. Setiap hari, waktu nak solat zohor dan asar kt surau, dah memang jadi kewajipan untuk jenguk dia. Bila tengok dia, memang rasa bahagia yang teramat-amat. Setiap kali nampak dia, rasa xleh nak hurai ngn kata-kata.

Dia xtahu aku suka dia sehinggala suatu hari dia perasan yang aku suka dia. Tapi masa dia tingkatan 2, dia berhenti sekolah. Hmmm.. rasa hilang manisnya di sekolah. Semua berakhir gtu ja dan sekarang dia dah kawin dan ada anak. Zul Zul.. kenapala saya suka awak, dari dulu sampai sekarang..


I lie awake at night
See things in black and white
I only got you inside my mind
You know you have made me blind

I lie awake and pray
That you will look my way
I have all this longing in my heart
I knew it right from the start

Oh
my pretty pretty boy
I love you
Like I never ever loved no one before you
Pretty pretty boy you're mine
Just tell me you love me too
Oh my pretty pretty boy
I need you

Oh my pretty pretty boy I do
Let me inside
Make me stay
Right beside you

I used to write your name
I'll put it in a frame
And sometimes I think I hear you call
Right from my bedroom wall

You stay a little while
And touch me with your smile
And what can I say to make you mine
To reach out for you in time

Oh
my pretty pretty boy
I love you
Like I never ever loved no one before you
Pretty pretty boy you're mine
Just tell me you love me too
Oh my pretty pretty boy
I need you



Sebab memang ada sebab kenapa aku suka tengok diorang ni


Semua dah berakhir, dah tiba masa untuk aku terus melangkah. Bukan pandang ke belakang. Stay focus pada ITU….


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link