Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Thursday, May 26, 2011

Asal Online Ja Dapat RM.. Caya X?


Baru ja lepas baca post terbaru daripada Majalah Niaga. Saya sangat suka! Sebabnya mengenai RM yang dibuat daripada blog. Saya suka sebab saya memang suka benda dan perkara yang melibatkan pengaliran masuk RM.


Kisahnya mengenai Pat Flynn, seorang yang dahulunya xpercaya pada kuasa blog, kini menjana pendapatan lebih USD20,000 (RM60,000) setiap bulan menerusi salah satu daripada blognya, iaitu smartpassiveincome.com


Dalam buku Think and Grow Rich, karya terulung Napoleon Hill menyatakan, kejayaan dan kekayaan yang diperoleh oleh tokoh-tokoh bisnes Amerika Syarikat kebanyakannya mempunyai ciri-ciri keperibadian yang sama.


Antaranya ciri keperibadian yang sama ini adalah meniru dan mengulangi kejayaan individu yang terdahulu. Dengan kata lain, kita mengulangi perkara yang dilakukan oleh individu yang pernah berjaya dalam bidang yang kita ceburi.


Teori psikologi menyatakan kelebihan manusia di dunia ini adalah kemampuan untuk meniru 100%, daripada reaksi dan gaya fikir orang lain. Dalam isu buat duit dengan blog, kita boleh menjana pendapatan seperti Pat Flynn, jika kita tahu bagaimana beliau melakukannya.


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link