Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Thursday, April 21, 2011

Pecah Perut Gelak Tengok Gelagat Students - Sebab Suka Jadi Cikgu


Selalu orang tnya kenapa bt bisnes walaupun dah ada keje. Rasanya soalan tu ramai yang dah tahu jawapan kan.

Secara peribadinya, sangat-sangat seronok jadi cikgu. Ada orang jadi stress bila mengajar. Tapi saya seronok mengajar. Sebab boleh tengok macam-macam kerenah pelajar. Sampaikan hilang semua tekanan bila tengok gelagat diorang. Dan semestinya setiap cikgu rasa lega sangat-sangat bila soalan yang ditanya dapat dijawab dengan betul. Apatah lagi masa proses pengajaran dan pembelajaran tu diinvolve actively by all students.

Impian saya dalam kerjaya guru? Hehehehehe!!!!

Meeting petang tadi

Kenapa saya buat bisnes? Sebab saya dari kecik memang suka bisnes. Sangat-sangat suka! Rasa hidup xlengkap bila xbuat bisnes. Dlu macam-macam bisnes yang dibuat. Buat aiskrim, bt gelang, tag nama, kad raya, nasi lemak, sandwich. Minat sungguh!

Dan sekarang kenapa saya buat bisnes walaupun bz? Sebab satu ja.. sebab saya nak more income streams. Bukan bergantung pada gaji semata-mata. Bukan tamak. Tapi untuk ada FINANCIAL FREEDOM. Saya xsuka perkara yg ada had. Kalo dah capai satu had, cuba lagi untuk exceed it. Barula hidup rasa bermakna. Setuju kan?


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link