ShoutMix chat widget

Friday, April 1, 2011

Makna Di Sebalik Infiniti


Tahu tak apa itu infiniti? Masa sekolah dlu, blur apakah infiniti tu. Pastu bila tgk grafnya yang xpenah bersilang ngn mana-mana paksi, barula faham.. tapi xpuas ati.. sampai bila benda ni nak berakhir? Xpuas ati xpuas ati.


Infiniti

Dua tiga ari ni cubala kira bonus untuk bisnes ni. Sampai satu tahap dah muak kira. Main ribu ribu sehari dapat. Kira-kira sampai nak muntah. Patutla sifu cakap, buat sampai muntah. Memang betulla apa yang dia cakap.

Cuma kena tahula, apa-apa bisnes sekalipun, xkisahla kalo jual etok sekali pun (tahu ke etok?), kena ada progress la sama ada dari segi promosi dan juga pelanggan. Sebab tu la kita selalu tgk iklan yang sama dalam tv. Sebabnya diorg nak tingkatkan jumlah prospek yang dating beli. Cuba kita bayangkan macam mana kalo dah xda iklan colgate utk setahun ke, mestila orang ingat colgate dah xda. Kan..

Saya pelik juga dengan pemikiran beberapa orang yang xberapa nk pk jauh pasal bisnes ni. Soalannya, ‘kena cari orang ke?’ oohhh.. bosannya nak jawab benda basic ni. Cuba kalo kedai etok tu tutup. Ada x duit nak masuk? Xda kan? Maknanya mak cik jual etok tu kenala buka kedai dia dan biarkan orang datang beli, barula ada duit masuk.

Tapi tu kalo bisnes yang konvensional. Kena buka dan tutup kedai. Bisnes jenis e-dagang yang saya tengah buat ni xperlula nk bangun pagi-pagi, buka kedai dan malam-malam tutup. Sebabnya internet xpernah mati. Sentiasa on walaupun waktu kita tidur. Cuma pemikiran orang melayu ni xleh terima benda yang dah berubah sebab dia nak jugak stay pada zaman-zaman mak ayah nenek kita dlu. (sekarang duit pun main transfer kot tenet ja)

Bisnes yang infiniti? Infiniti = UNSTOPPABLE

Sapa yang keje smart, dapat duit secara smart la.. sapa yang buat lebih, dia yang dapat lebih.


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link