Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Wednesday, April 13, 2011

Aku Dah Lali Dengan Ayat-Ayat Gini


Keje bertangguh? Maknanya pencuri masala. Semakin kita bertangguh, semakin susah kita nak setelkan hal tu. Termasukla hal nak buat bisnes.


Contohnya keadaan dan situasi yang selalu dijumpai:

Saya xda modal sebanyak tu la’ – kalo ayat gini, bila ditanya, rasa-rasa bila nak ada? Sok? Lusa? Minggu depan? Ke tahun depan? Sebabnya, orang yang beralasan adalah orang yg xkan berjaya. Dan orang selalu tunggu peluang tu datang sebenarnya xkan jumpa peluang tu selagi ati dia betul2 nak.


Lagi ayat

Saya dah serik buat bisnes, asyik rugi ja’ – kalo gini, saya jawab dalam hati jela ‘rasa-rasa u g keje tu ada risiko xcident x? kalo xcident, u xnak g keje sampai bila-bila la? Gtu? Hohoho!!! Relate ngn life sikit ya encik..


Lagi ayat

Saya xda masala nak online. Bz keje’ – kalo gini senang ja, xpayah buat sebab aku xnak bazirkan tenaga duk ajar. Duit nak tapi keje xnak. Bos pun benci. Sama macam budak cakap, ‘Cikgu, xda pen’. Cikgu Safra pun jawab, ‘xpayah la salin’


Huhu! Sebenarnya, kalo betul2 hati nak, masa ke duit ke xda masalah. Yang penting, hati betul ke nak. Betul-betul 100% ke?


Sediakan kapal sebelum banjir ya!


Students selalu tanya, ‘Cikgu, bila nak kawin?’ Dan Cikgu Safra pun menjawab, ‘Nak kawin semalam lagi.. hehhehe!!!’


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link