Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Monday, March 21, 2011

Maintain Dan Roketkan Mood Yang Excellent


Selalula kan. Bila kuar ja dari dewan apa-apa, dewan ceramah ke, dewan seminar ke, dewan kursus ke, semangat mesti berkobar-kobar. Kira macam xsempat-sempat nak buat tu buat ni..


Tapi bila lama skit, dah jadi malas. Sebabnya ‘besi’ sudah xpanas. Macam mana nak sentiasa ada kepanasan ni?


Bagi saya, banyak caranya. Salah satunya dengan pergi ‘format’ balik cpu dalam kepala. Paling kurang 3 bulan sekali. Caranya ialah bercuti. Kalo pergi tempat-tempat air atau air terjun lagi bagus. Sebabnya di tempat-tempat gini, banyak energi. Cuba g pantai, pasti rasa tenang ja.


Yang kedua, dengan baca buku motivasi. Saya guna cara ni sebab manusia boleh berubah dengan 2 cara ja – kalo jumpa orang / buku yang dia baca. Dengan baca buku, saya rasa lebih bertenaga dan optimistik. Dalam sehari tu boleh tersenyum ja.


Cara yang selalu guna dalam kelas pulak, dengan pasang cd. Namanya cd theta waves. Kalo pasang dalam kelas yang bising-bising, lepas tu senyap. Tp aktif dalam discussion. Hehehehe!! Manipulatekan minda diorang dengan guna theta waves ni. Bagi orang-orang yang selalu stress, bagus dengar cd ni (lagu bagus kalo mengaji Al-Quran)

Cd Theta Waves

Senang kan!


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link