Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Tuesday, March 1, 2011

Cermin - Bab 1 Sains Tingkatan 2



Pantulan


Pastinya semua orang ada impian. Ada yang nak kaya, da yang nak jadi menteri, ada yang nak jadi juara renang, ada yang nak terbang.. Semuanya mestilah berkaitan KEJAYAAN.. Cuma.. Sejauh mana NAK atau XNAK untuk capai semua tu?

Selama saya hidup (Jumaat ni 25.. yeesss!!), saya perhatikan memang ramai yang nak, nak 5A dalam UPSR, nak dekan setiap sem.. Tapi apa usahanya untuk capai ke arah tu? Cukup ke? Kurang ke? Atau lebih ke?

Sebenarnya saya memang kurang gemar pada satu perkataan ni ALASAN’.. ‘Saya xsuka makan pisang sebab saya suka main piano’ atau ‘saya xboleh cas hp sebab saya sakit gigi’

Memang betulla.. Nak seribu daya, xnak seribu dalih.. Tapi tu semua dulu. Sekarang ni :

Nak 1000 daya.. Nak sangat 10000 daya.. Nak sangat2 100000 daya.. Nak sangat3 1000000 daya. Tp kalo xnak, cukup ja la 1 dalih..

Sama macam bisnes jugak. Xkisahla bisnes tudung ke, minyak wangi ke, beg ke, mlm ke, siang ke, tengahari ke.. Yang penting, tanya diri sendiri, BETUL KE NAK? Dan bila xdapat apa yang nak, CARI KELEMAHAN DIRI SENDIRI.. dan ubah. Ubah ke arah penambahbaikan. Tuding pada orang hanya akan lemahkan lagi semangat diri sendiri dan paling best – RUGIKAN DIRI SENDIRI

Xkan xdapat 5A dalam UPSR, nak marahkan guru besar sekolah.. Kan..

♥♫♥♫♥ UNSTOPPABLE ♥♫♥♫♥

..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link