Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Sunday, April 3, 2011

Kerenah Peniaga Melayu



Situasi 1

Safra : Adik, nak murtabak RM4 ya… (kemudian tunggu, berdiri depan dia yang sedang masak murtabak… 2 minit… 3 minit…)

Adik : (……………………)

Kakak A : (baru sampai) Nak murtabak RM2..

Kemudian ayah si adik ni pun bungkusla untuk Kakak A

Safra : (Aik.. aku dlu datang, xda pun dapat.. si budak ni plak dari tadi masam ja muka. Ingat aku nak makan sangat murtabak dia? Xmesra pelanggan langsung. Ni la kali terakhir aku datang beli kat sini)


Situasi 2

Penjual ikan : Ha! Datang sini dik datang sini dik!! 3 rm10 3 rm10! Segar-segar semuanya!

Safra : Saya nak satu ja boleh?

Penjual ikan : Boleh ja dik. Dik nak apa lagi?

Safra : Kalo siang terus, boleh?

Penjual ikan : Boleh, boleh (padahal kat umah, bini suh siang ikan pun aku xbuat. Xpala, pelanggan punya pasal)

Safra : (Seronok beli kat sini)


..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link