ShoutMix chat widget

Saturday, May 8, 2010

5% yang kaya & 95% tak kaya


Ramai org mempunyai impian utk BERJAYA dan menjadi JUTAWAN, tetapi 95% memberikan alasan SAYA TIDAK ADA MASA


Dalam zaman dan tamadun manusia skrg, manusia mnjadi makin sibuk sehinggakan tiada masa. Bnyak perkara yg kita nak buat kita rasa masa seakan-akan tidak cukup. Kenapa perkara ini terjadi.. sedangkan kita yg patut mengawal masa..

Paling tidak kita harus mendapatkan 60 minit masa kita. Manfaatkan masa utk diri sendiri sekurang-kurangnya 60 minit sehari.

Kita sedar bahawa kita yg patut utk mengawal dan mengusai masa kita sendiri. Bila kita mampu mengawal setiap detik masa kita maka kenapa kita masih mahu memberikan alasan 'SAYA TIDAK ADA MASA'?

Cuba kita bayangkan klu kita dpt menafaatkan sebaik mungkin 60minit sehari kita dgn sesuatu yg positif, baru kita dpt rasa yg kita selama ini berada dlm kerugian/ketinggalan dlm melakukan sesuatu yg berfaedah utk diri kita.

Sebab itu jangan bagi alasan masa utk anda bertindak mencapai dan mencipta kejayaan yg anda impikan. Malang sekali anda sedangkan anda adalah tuan dan masa adalah kuli anda. Arahkan masa bekerja utk anda bukan anda bekerja utk masa.

Lakukan sesuatu skrg dan bertindak jangan membuang masa anda dengan alasan yg sama.
Anda buat benda yg sama, anda akan dapat hasil yg sama, jika anda inginkan PERUBAHAN ubah cara hidup ke arah lebih baik. Hargai masa utk mencapai IMPIAN. Jika selama ni bekerja dah lebih 10tahun tapi tetap buat benda sama, kena marah dgn bos tetap jugak pergi keje..ialah nak marah bos balik takut kena pecat plak kan. Dapat gaji hujung bulan bayar hutang je, esok nya duit dah takde. Benda ni berulang-ulang lagi setiap bulan, setiap tahun...dapat duit utk bayar HUTANG.


Kita kena buat apa org kaya buat dan jangan buat apa org miskin buat, kenapa hanya 5% yang kaya & 95% lagi tak kaya? Sebab 95% tu tak nak buat apa yg orang kaya buat...hmmmm.. mana nak dapat apa yg orang kaya dapat!!



KEPUTUSAN KITA HARI INI PENTENTU MASA DEPAN.


♥♫♥♫♥ UNSTOPPABLE ♥♫♥♫♥

..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link