Senang Hamil

ShoutMix chat widget

Friday, February 14, 2014

Buncit Selepas Bersalin Pembedahan

Saya pasti ramai wanita yang ada masalah ini. Sampai ada yang malu bila angin meniup dari arah hadapan dan ada yang tanya, kau pregnant ke? Apatah lagi bila seluar dah tak boleh zip. Memang menimbulkan rasa tidak happy dan seterusnya kurang keyakinan untuk keluar berhadapa  dengan orang di luar

Sakni duk google google pasal fiber. Sebenarnya fiber membantu anda untuk mengurangkan masalah ini!

"Makanan serat atau bijirin penuh, buah-buahan segar, brokoli, lobak, dan tomato adalah antara yang paling baik untuk menghilangkan lemak di perut. Makanan ini tidak mempunyai kalori yang tinggi tetapi mempunyai banyak serat fiber, mineral dan vitamin di dalamnya"

Ayat di atas di ambil daripada KevinZahri ^_^

Saya sendiri pula memang mengamalkan Bidara Fiber Beverage ni selepas mengalami masalah buncit selepas melahirkan anak secara pembedahan. Rupanya bukan saya ja yang alami, kawan kawan pun alami juga! Dan saya teringat deskmate masa sekolah dulu. Perut dia memang macam orang pregnant. Dia cakap jadk buncit lepas pembedahan anak bongsu dia

Dan saya juga pernah menegur seorang cikgu ni. Siap tanya "akak pregnant ke? Dia pun terus jawab "xlah. Akak memang ada masalah buncit ni lepas beranak bedah hari tu. Dah x tahu nak buat macam mana nak bagi kempis sikit". Rasa bersalah pula tanya dia mcam tu tapi memang nampak macam pregnant!

Lepas saya bersalin akhir 2012, kepala dah risah takut buncit dan memang alaminya. Tapi sekarang alhamdulillah nak kembali ke keadaan sebelum mengandung dah. Saya duk amal Bidara Fiber Beverage ni dah nak habis sekotak

..

.

Blogged.my calendario-biblico Free Automatic Link